dupa tytuł

asdasdasads ążźęćzególnie należy uważać na błędne komunikaty. Klienci wiedzą, jakie rezultaty chcieliby osiągnąć, ale nie muszą znać najlepszej drogi do ich realizacji. Przykład? Producent piły mechanicznej może usłyszeć różne, całkowicie sprzeczne opinie na temat problemu ze sprzętem. Jeden z użytkowników chciałby, aby przewód elektryczny był dłuższy, gdyż wtedy nie plątałby się pod nogami. Inny natomiast stwierdzi, że kabel powinien być krótszy, bo to rozwiązałoby problem. Dlatego nie warto szczególnie koncentrować się na sugestiach klientów, a na efektach, jakie chcą 


 

osiągnąć. Przeprowadzając standardowe badanie satysfakcji klientów należy skupić się na odpowiednim sformułowaniu pytań. Nawiązując do powyższego przykładu: zamiast pytać „co chciałbyś zmienić w urządzeniu”, powinniśmy raczej zadać pytanie „czego spodziewałbyś się po zmianie” lub „jakie problemy napotykasz w czasie użytkowania”. Reszta należy już do zespołu technologicznego, który powinien tak dostosować piłę, aby kabel nie przeszkadzał w pracy. Najprawdopodobniej technolodzy zaprojektowaliby bezprzewodową wersję, co zadowoliłoby obu klientów.
Słuchanie klientów podczas wchodzenia na rynek to jedna kwestia, zaś druga to stałe monitorowanie ich zadowolenia. Istnieje wiele metod takiego działania, a jedną z nich jest analiza wskaźnika NPS (Net Promoter Score). Co ciekawe, badanie satysfakcji klientów ową metodą może być wykonane samodzielnie przez przedsiębiorcę. Bazuje na zadaniu jednego pytania: Proszę ocenić w skali 1-10 prawdopodobieństwo, że poleci Pani/Pan firmę X swojemu znajomemu. Za krytyków marki uważa się respondentów, którzy przyznali o


chciałbyś zmienić w urządzeniu”, powinniśmy raczej zadać pytanie „czego spodziewałbyś się po zmianie” lub „jakie problemy napotykasz w czasie użytkowania”. Reszta należy już do zespołu technologicznego, który powinien tak dostosować piłę, aby kabel nie przeszkadzał w pracy. Najprawdopodobniej technolodzy zaprojektowaliby bezprzewodową wersję, co zadowoliłoby obu klientów.
Słuchanie klientów podczas wchodzenia na rynek to jedna kwestia, zaś druga to stałe monitorowanie ich zadowolenia. Istnieje wiele metod takiego działania, a jedną z nich jest analiza wskaźnika NPS (Net Promoter Score). Co ciekawe, badanie satysfakcji klientów ową metodą może być wykonane samodzielnie przez przedsiębiorcę. Bazuje na zadaniu jednego pytania: Proszę ocenić w skali 1-10 prawdopodobieństwo, że poleci Pani/Pan firmę X swojemu znajomemu. Za krytyków marki uważa się respondentów, którzy przyznali o

Komentarze

Popularne posty